zondag 13 februari 2011

Nieuws van het thuisfront

Ja, het begint al. We moeten al via den blog comuniceren met de ventousekes. Ze vertrekken voor dat wij beginnen en ze komen toe als iedereen al lang naar huis is. Daarom deze subrubriek:"nieuws van het thuisfront". Het thuisfront betekent vlgs V.Daele en vlgs mij : nieuws-heet van de naald- van en over al diegenen die niét mee de berg op lopen, dus over alle nieuwtjes binnen en rond de club.
De Georges, onze voorzitter, is geopereerd. Ja, hij is weeral van de partij om te lopen nu. Maar hij is dus écht geopereerd. En daarover ben ik zeer ontriefd (V.D. kwaad), want deze zomer had de brave man mij nog verzekerd dat we samen in het (ziekenhuis-)bed zouden belanden. Echt waar...ik zwans niet (alhoewel ik meen te weten dat een blog uitgevonden is precies óm te zwansen..) We zaten (ik zit dus nog) allebei met hetzelfde kwaaltje. Jullie raden het goed: de prostaat kan het niet zijn. Gynecologische verwikkelingen al evenmin. Als jullie plechtig beloven van het niet verder te vertellen : we zaten allebei met een ei! Echt waar (In feite zat hij met 3 eieren en ik met één, allee...wat ik echt bedoel is zo'n uitstulping -de grootte van een duivenei- en gelokaliseerd in de lies. Een breuk dus. Hoe komt ge daar nu aan vraagt ge mij (allez ons) : wel van veel te veel ons best te doen : bij de ene is dat tijdens het werk, bij de andere tijdens de ontspanning. Maar genoeg gezwetst. We beloofden mekaar dat we samen onder het lemmet zouden gaan, om het broederlijk uit te drukken. Niet alleen zou de schrik er minder van worden, het zou ons ook zéér zeker goedkoper uitgekomen zijn. Niet twee voor de prijs van één, dat niet, maar toch zoiets van een TOP-sportkorting laat ons zeggen.
Hij is zijn belofte niet nagekomen, de Georges.
Hij is nu ei-vrij, ik draag nog steeds links. Zoignapken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten