maandag 14 februari 2011

En 't gaat vooruit ... ja, verbazend goed vooruit ...

't Is te zeggen : bij den ienen al wat vlotter dan bij den anderen. Gisteren hebben wij er nogmaals eens een staaltje van gekregen, onzen Gino was weer de oude. Precies een jong veulen, zo dartel en met de vingers in de neus nam hij ons op sleeptouw. Met onze "die hard" Armand aan diens zij. Wel is waar zonder hartslagmeter want wegens vergeten op te laden, met een platte batterij.
Tijdens onze training heeft onzen Gino zich wel een paar zaken laten ontvallen, die min of meer een tipje van de sluier kan oplichten over diens huidige conditie. Een eerste item betreft dienen peiremeester. Dat zou wel eens een peire"meesteres" kunnen zijn, mijn vermoedens gaan dan vooral uit naar onzen Gino zijn Chantalleken. Ik denk dat ons Chantalleken niet alleen onzen Gino zijn voetekes soigneert na de training ... .
Daarnaast had onzen Gino ook over peiresaucissen met frieten. Die frieten vind ik er wat over maar misschien zit er in die peiresaucissen wel iets dat de prestaties kan bevorderen. Paarden zijn nu eenmaal edele dieren, wij denken hier ook aan paardenkracht (PK), ... .
Wij hebben tijdens onze 20 Km gisteren ongeveer 400 hoogtemeters gelopen aan een gemiddelde snelheid van 9,6 Km/u. Ja, we dienden tijdig binnen te zijn want onzen Armand had na de middag nog enkele beroepsmatige taken te vervullen in het zwembad.
Daarnet heb ik samen met ons Zoignapken een Valentinos calorierunnetje van 10 Km gelopen. Ik moet zeggen het heeft deugd gedaan eens op een rustig tempo te kunnen lopen.
Tot hiertoe heb ik nog geen hinder ondervonden van de niet te onderschatten inspanningen die wij de laatste weken al hebben geleverd. Ik denk dat de meesten onder ons blij zijn dat wij deze week een recuperatie week hebben en het wat rustiger aan kunnen doen wat betreft het aantal kilometers.
Iedereen is ermee bezig, op de een of andere manier, of elkeen op zijn eigen manier en volgens zijn eigen kunnen, maar elkeen met hetzelfde doel : het bereiken van de top van die beruchte "Kale berg" ... .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten