dinsdag 3 mei 2011

Eigenlijk is er weinig om ons zorgen over te maken...

Die Ventouzen houden me alweer uit mijn slaap. 4.26' .
We nemen de draad op waar we hem daarnet achter gelaten hebben, nl. in de auto, op de terugweg van Knokke.

Ik zit maar wat te mijmeren in de auto, ons Anne-Marieken zit naast mij. Haar oogskes zijn toe. Ze is een beetje aan het rusten.
Maar mijn brein werkt koortsachtig. Gaat dat ginder in Frankrijk wel allemaal lukken? Een aantal doemscenario's voltrekken zich in mijn hoofd.
Maar neen, jong, zeg ik bij mezelf. Hebt ge ze daarstraks niet zien stralen , na hun 32,5 km te hebben getraind. Ziet ge dat duracelkonijn hier naast je zitten. Deze morgen 16 km en in de namiddag een wedstrijdje aan 12 km per uur. Echt, het komt allemaal in orde.
Ze hebben echt goed getraind, ons Ventouzen . Zodanig goed dat het zelfs de Geert is opgevallen. Woensdag kwam hij de chalet binnen na de training. Hij sprak toen de legendarische woorden "Ik heb zeker 3 à 4 minuten moeten lopen voor ik die Ventouzen heb kunnen inhalen"
Ze hadden er klaarblijkelijk weer eens een lap op gegeven.

Dus ik ben er gerust in. Daarenboven zullen ze - qua begeleiding - beter uitgerust zijn dan om het even welke topsporter. Ons Chouken (Karine D) zal ons immers vergezellen. Naast 30 jaar ervaring als verpleegster zal ze ook een minimaal EHBO-kitje meebrengen :

A (spirine) voor de echtgenotes op zaterdag, zondag en maandag (Neen, schat, vanavond niet. Ik heb h.....)
B (eta Alanine) om de verzuring in de benen uit te stellen
C (ortisonezalf) om de pijn van de insectenbeten te verzachten
D (afalgan) voor de échte kopzorgen
E (chinaforce) om prille symptomen van verkoudheden te lijf te gaan
F (lexispray) tegen de krampen
G (ellekes) om de inspanningen ietskes langer te kunnen volhouden
H (extril) om de opgelopen wonden te ontstmetten
I (mmodium) voor als de stress op de darmen slaat
J (icht)-bestrijders
K (amillethee) tegen de slapeloosheid, tijdens de dagen voor de grote uitdaging
L (axeer-middelen) voor wie te veel pasta heeft gegeten de eerste dagen
M(otilium) als de maag slecht reageert op de gellekes
N (aalden, steriel) om de blaren open te steken
O (rofar) als de keel begint te kietelen
P (leisters) om de tepels te behoeden tegen het schuren
Q (8-naft) voor in onze Kris zijn tank
R (eflexspray) voor de pijnlijke spieren
S (queezies) : de beruchte gellekes, aangeraden door onze Geert
T(ouristil) voor diegenen die al willen mottig worden in het busken
U (ierzalf) alweer tegen het schuren van de tepels
V (aseline) om de oksels, de tepelzone en de tenen te behoeden. Eventueel ook voor andere doeleinden. Vergeet echter niet : heel voorzichtig de beide lipjes gelijktijdig naar buiten te trekken !
W(atten)
X (ylocaine) om lokaal te verdoven
Y(zer)-tabletten voor ons Anne-Marieken
Z (weeds kruiden) voor maagpijn

Neen, jongskes, er kan eigenlijk niet veel mislopen!

Gerustgesteld ga ik nu nog een uurtje (proberen te) pitten.
Zoignapken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten