maandag 14 maart 2011

het magische woord...

Joehoe!
Ik denk dat de Gino op bijscholing geweest is. Kwam hij daar toch vrijdag niet aandraven zeker met een nieuw BEGRIP , waar ZELFS DE SLIMSTE LOPER nog nooit van gehoord had,
zijnde : COHESIE. Samenhang dus.
Hij beweert dat met méér van die zogenoemde Co-dinges het uiteenvallen van een club, een groep onbestaande zou zijn. Straffe uitspraak van onze Peresocis. Ge voelt dat : daar is serieus over nagedacht. En dat verwondert ons niet. Hij loopt de laatste tijd zodanig sterk, dat hij -om de tijd te doden tijdens de trainingen- ook nog een beetje gaat filosoferen.
Maar hij heeft gelijk! En of hij gelijk heeft onze Gino!
Maar velen moeten dat nog inzien.

Wij, de mannen van L8 ( en in 't bijzonder de ventousekes) praktiseren dit gegeven al langer.
"We zuigen ons letterlijk aan mekaar vast". Er is geen ontsnappen mogelijk...
Ben je niet op de training (ook al heb je een geldig briefje van de dokter : "afwezig wegens karnaval") dan staan alle mogelijke comunicatiekanalen roodgloeiend : van e-mail, over sms en vaste telefoon, tot persoonlijke stalking aan de voordeur van de betrokkene.
Soms kan dat wel eens een beetje teveel van het goede zijn. Ik spreek bvb over onze Krollekop.
Heeft die sukkelaar zich tijdens datzelfde karnaval wel drie dagen lang moeten wegsteken zeker.
Tussen maandagavond en woensdagochtend heeft hij welgeteld 1 (één) uur thuis geslapen en dat allemaal om aan onze goedbedoelde supervisie te onstnappen.
Maar alles bij mekaar genomen, moet ik het onze Gino nageven: dat van die cohesie dat is echt een zéér wijze uitspraak. Dat men er maar een punt aan zuigt (alweer zuigen ), zeggen ze in Aalst.
Ander zeer goed nieuws komt van onze Rotsindebranding, onzen Armand. Vermits hij nog aan geen bijnaam geraakt is, stel ik voor om hem in de toekomst 'den Tien' te noemen. De insiders weten waarom, vooral de Gino!
Onzen Armand, den Tien dus,wel die heeft zich zondag ge-out. Ja, het wil weeral lukken, jullie denken weer in de verkeerde richting
Neen, onzen Tien, heeft zich op een zéér positieve manier geout, ttz.
en ik citeer "Als ik omwille van dienen tien, teen dus, dikke teen, zou moeten stoppen...dan zou dat wel veel pijn doen... Ik zou niet weten wat ik dan zou moeten doen ...Ik zou zeer in de put zitten..."
Kijk mannen, dat is nu een uitspraak naar mijn hart zie. Eindelijk enen die zijn verstand gekregen heeft. Het heeft wel wat geduurd, maar ge ziet dat het er toch uitkomt.
Als ik goed kan tellen zijn er dus al twee van de ventousekes die stilaan tot de jaren van verstand gekomen zijn.
Wat betreft dat jong veulen, onze kleinen, onze pluchen Teddy : dat is een ander paar mouwen.
Die is nog volledig ge-absorbeerd door een zeker 3-letterwoord (uitleg overbodig) :
'Ik ben vandoag me ons Inge achter een behaake geweist'
'Zedde geir noar die veirdracht over sportbehaakes geweist?'
enz, enz.
Dat hij nen echten tetten-man was, wisten we al langer. Maar nu begint hij er ook de fysieke gevolgen van te dragen, vind ik. Als hij zijn twee handen uisteekt, kun je ervan op aan dat ze juist
een cupke C-95 aangeven (laat dàt nu precies de maat zijn van ons aller Inge, sjans).
En dan nog van dat "fingerspitzengefuhl" gezwegen. Het lijkt wel of hij voortdurend met zes vingers (3 links en 3 rechts) de frekwentie en het volume van een transistorradioken aan het regelen is.
We geven hém nog wat tijd.
Saluut,
Zoignapken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten