donderdag 24 maart 2011

Een donderslag bij heldere hemel.

Dag schatten!
Slecht nieuws dus. Ons Anne-Marieken heeft me -met de krop in de keel- laten weten dat ze besloten heeft niet mee te gaan naar de Provence. Mij verwonderde het niet. Ik had het al zien aankomen.
We kennen ons Anne-Mieken als een wijze madam, die goed nadenkt vooraleer ze iets zegt.
En ze heeft volgens mij de enige echte goeie beslissing genomen, nl. thuisblijven bij 'hare Marc'. Hij zal haar nodig hebben en dat beseften we ook al toen ze ons vorige vrijdag vertelde dat de Marc (alweer) een zware rugoperatie staat te wachten. En voor zoiets kan je de datum niet kiezen natuurlijk. We zullen je missen meisken. Maar je hebt beloofd dat je zoveel mogelijk de trainingen gaat meedoen, kwestie van ons mannen (alléén nog mannen, zeg, das niet te doen)
een hart onder de riem te steken. En dat waarderen we.

Wat vorige zondag betreft mogen we terugblikken op een prachtige dag en schitterende tijden. Alva was ruim vertegenwoordigd ook al bleek dat niet uit het klassement. Er zijn nl wat foutjes gemaakt bij de invoering van de inschrijvingen, zodat we een 3de plaats in de clubrangschikking (grootste vertegenwoordiging) aan onze neus zagen voorbijgaan t.v.v. Gent (15 deelnemers). Dus ook de euro's die eraan verbonden waren (100? 150? weet niet zeker, voor de club)
Hoe dat komt? Een deel van de ALVA-kes hadden zich onder Atletiek Land van Aalst ingeschreven (9) en een ander deel onder Alva (5).
Dat ze ginder in Sluis niet konden weten dat dit om één en dezelfde club ging, tot daar nog aan toe...Maar het blijft voor mij een raadsel dat we met 24 mensen aanwezig waren en er toch maar 14 bleken ingeschreven te zijn met aanduiding van een club?
De boodschap naar de toekomst : we moeten beter afspreken HOE we ons inschrijven en ook controleren of ze dat bij de organisatie wel degelijk UITVOEREN. Natuurlijk ben ik al in mijn pen gekropen om te protesteren, maar of we daar nog antwoord op krijgen is zeer de vraag.

De positieve berichten nu :
1.48 1.54 1.59 Moet daar uitleg bij? Ik denk van niet
'We zijn trots op jullie'...Ja, Ja, dat zijn de woorden van de Geert.
Erkenning die jullie écht verdienen!


Maar ook een pluim aan de mindere Goden. Ik denk dan bvb aan Johan De Waele (wiens goed gezelschap we ondertussen weten te pruimen) en zijne maat Geert Ost : beiden de 10 km in 57/ 58'. Hun eerste wedstrijd nota bene. Awel chapeau zeg.

En fair als we zijn, laten we niet na om te stoefen op de prestatie van ons aller Liesbet. Ook al heeft ze ons dierbaar 8 een tijdje geleden ingewisseld voor het meer prestigieuse 6, we kunnen haar mega -prestatie niet doodzwijgen. Armand geklopt met 3 seconden.
Armand...Of hoe iemand in de moeilijkste momenten van de wedstrijd toch nog aan materiële zaken kan denken, zijnde een flesken uit de gordel kwijt...50 meter teruglopen, flesken oprapen, en weer in gang. En zjoef...zo de kans op eeuwige roem verspeelt. Innige deelneming Armand!

Wij hebben de frisse pint gemist na afloop van het gebeuren, maar zijn dik content met de 24 kippevel-momenten.
Merci Alva!
Zoignapken (en Stokstaartje)

PS. Zondag ook een sms-ken gedaan naar onze vriend Luc (broeremans van Gino) om verslag uit te brengen en te informeren naar zijn gezondheidstoestand. Alhoewel ik het niet verwacht had , kreeg ik vrijwel onmiddellijk een antwoord van Luc. Een hartelijk proficiat voor iedereen.
Natuurlijk voelt hij zich nog zwak, zo kort na zijn ingreep. Maar dat komt allemaal weer goed.Hopelijk vindt hij de weg naar het park snel terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten