zaterdag 4 februari 2012

Koud ... kouder ... sneeuwdecor ... een beetje Pluchken Teddy weer ...

Op 31/01/2012 op mijn eentje gaan trainen; het fietspad op en af om er vervolgens in Gijzegem nog een toertje van 3km aan te breien. Gelet op de gure Noord Oosten wind ben ik eerst naar Gijzegem gelopen, kwestie van de kopwind niet te hebben wanneer je al goed bezweet bent. In totaal heb ik solo 11km gelopen en ik moet eraan toevoegen dat het best goed koud was. Vooral de gevoelstemperatuur was behoorlijk laag.
Woensdagmorgen, 01/02/2012, snel nog een sms-je naar ons Zoignapken gedaan om te zien of zij samen met mij 's middags wou gaan trainen. Mijn sms-je was nog niet goed verstuurd of ik had al een antwoord : "Oke. Tot sebiet.". Om 12u40 zijn wij vertrokken voor een training van uiteindelijk 15km. Via het fietspad zijn wij naar Kerrebroek gelopen om zo onder het viaduct door te steken naar de Tragel. Via de Tragel en de Bergweg zijn wij aan Van Den Nest het jaagpad richting Wiezebrug opgelopen. Op het jaagpad hadden wij opnieuw kopwind. De temperatuur was lager dan op dinsdag, alsook had de gevoelstemperatuur een serieuze knauw gekregen. Gelukkig scheen het winterzonnetje volop waardoor je - ondanks de koude - toch nog een behaaglijk gevoel had. In Gijzegem hebben wij dan het toertje van 3km erbij gedaan en zijn wij vervolgens via het fietspad terug naar "casa" Zoignapken gelopen.
Op vrijdag, 03/02/2012, ben ik om 18u00 naar de training gegaan. Door de sneeuwval - die het gehele land in zijn greep had - ben ik pas tegen 18u15 aan de chalet gearriveerd. Geert De Brouwer en Liesbeth waren de enigen die aanwezig waren. Geert was op Elke aan het wachten om te trainen en Liesbeth wou 10km trainen. Voor de Ventousekes was normaal gezien een training voorzien van 6km. Volgens Liesbeth hadden zowel ons Tientjen en onzen Gurt gemeld dat zij naar de training zouden komen. Rond 18u30 is Elke in de chalet aangekomen en zijn wij vertrokken voor enkele rondje langsheen het verlichte winterpad en de sportvelden (+/- 2,2km/ronde). Het looppad lag ondertussen onder een sneeuwdekentje van zo'n 4-tal centimeter. De sneeuw maakte een aangenaam krakend geluid onder de zolen van onze loopschoenen. Door de weerkaatsing van de straatverlichting op de sneeuw was het niet nodig om rond de sportvelden met een looplamp te lopen. De zichtbaarheid was goed. Na de eerste ronde is ook Patrick De Man komen aansluiten. Samen met Geert hebben wij nog even enkele bruine kroegen (de Madelon, de Amber, de Hopzaal, het Groen Kruis, den Tuf-tuf club, Van der Elst, ...) en frietkoten (den OK, Wilfriet, den vettigen delper, ... - waarvan de meesten vandaag de dag uit het straatbeeld van Aalst zijn verdwenen - uit onze jeugd de revue laten passeren. Ja, de nostalgie droop ervan af. Na drie rondjes heb ik het voor bekeken gehouden, de anderen zijn verder gelopen voor nog 2 extra rondjes. Op het ogenblik dat ik naar de auto ging zijn Elke, Patrick DM, Geert en Liesbeth gepasseert om hun laatste rondje aan te vatten. Ik heb als het ware de bel voor hen geluid.
Momenteel is het nog een beetje afwachten of de Hivernales te Bosvoorde van morgen, 05/02/2012, zal doorgaan. Door de sneeuwval en het vriesweer zou de omloop - met enkele steile hellingen - er zeer gevaarlijk kunnen bijliggen. Het is best mogelijk dat hierdoor de wedstrijd wordt afgelast. Wij hopen stiekem dat hij doorgaat, maar we zien wel ... veiligheid voor alles.
Jullie vernemen het later in geuren en kleuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten