woensdag 15 februari 2012

Week 15 ... de snelheden blijven hoog ... de 1ste bergtoppenraad der Ventousekes ... kleine mankementjes ...

Dinsdag 07/02/2012 zijn van de Ventousekes enkel ons Tientjen en onzen Patrick verschenen op de training. Ons Tientjen had "den Roxy" (den Jack Russell van zijn dochter) nog eens bij. Om niet altijd hetzelfde toertje te moeten lopen hebben wij besloten om de Ring tegenwijzers in (Parklaan, Brusselse Steenweg, Albrechtlaan, Leopoldlaan, Heilig Hartlaan, Boudewijnlaan, Gentse Steenweg, Capucienenlaan, Leo De Béthunelaan, Parklaan) af te lopen. Dat was ondertussen alweer meer dan een jaar geleden dat dit nog eens op het programma had gestaan.  Precies na 10km zijn wij terug aan de chalet gearriveerd en dit in 57min35. Ons Tientjen stak het natuurlijk op "den Roxy", dat jong beestje had er zin in na een tijdje niet te hebben meegelopen met de Ventousekes. Jaja ... na de Hivernales had ik van de training toch wat anders verwacht.
Woensdag 08/02/2012 had ik 's avonds permanentie op het werk hierdoor diende ik de training in mijn eentje afwerken. Ik had aan ons Zoignapken al laten weten dat ik dat wel goed vond omdat ik dan trager kon lopen. Dat was natuurlijk even buiten mijzelf gerekend. Niet dus ... was het de koude of het feit dat ik alleen liep? Ik weet het niet, maar na 1u20 had ik de training van 13,68km toch achter de kiezen.
Vrijdag 10/02/2012 was er een intervaltraining voorzien. Ons Duvelken, ons Krollekopken, ons Tientjen, ons Zoignapken, ons Liesbeth en onzen Patrick waren ook van de partij. Ons Tientjen, ons Liesbeth en onzen Patrick hadden zin om de intervaltraining buiten te doen op het normale toertje Erembodegem/Nieuwerkerken. Ik heb hiervoor gepast, ik wou de intervaltraining binnen te lopen omdat ons Duvelken, ons Krollekopken en ons Zoignapken binnen in het stadspark zouden blijven.
Van ons Duvelken en ons Krollekopken heb ik tijdens mijn recuperatie momenten vernomen dat zij ondertussen al enkele malen indoor zijn gaan trainen. Zij hebben de raad gegeven om zeker een listing op te stellen op het ogenblik dat  de andere Ventousekes van start zouden gaan met de indoor training. De reden hiervoor is dat er toch een gebrek aan loopbanden blijkt te zijn. Er staan vijf toestellen en deze worden ook door andere personen gebruikt. Voor ons met de langdurige trainingen in het vooruitzicht is dit natuurlijk minder goed nieuws. Wordt zeker nog vervolgd ...
De intervaltraining heb ik na 11,81km en 1u14 met een goed gevoel beëindigd. Alhoewel ... in de rechter kuit had ik een vreemd gevoel, geen uitgesproken pijn.
's Avonds om 20u30 werden de Ventousekes ten huize ons Krollekopken en ons Cindieken verwacht voor de 1ste Bergtoppenraad der Ventousekes. De gastvrouw en -heer hebben ons warm onthaald. Ons Zoignapken en ons Stokstaartjen hadden voor de catering gezorgd. Zowel het eten (spaghetti) en het dessert (rijstpap/chocolademousse) waren top. Naar Ventousekesnormen lekker, goed en vooral ... heel veel. En zeggen dat een enkeling na de training al een maaltijd van 18 smoutebollen had genuttigd, inderdaad ... ons Tientjen had blijkbaar de voorafgaande mail niet volledig doorgenomen en had het gedeelte van de catering niet goed gelezen.
De 1ste Bergtoppenraad der Ventousekes is uiteindelijk uitgelopen tot na middernacht. Langer konden wij echt niet blijven want ons Krollekopken moest vroeg uit de veren om naar de wekelijkse zaterdagmarkt te gaan. De violen zijn gestemd en verschillende taken zijn verdeeld voor wat betreft het regelen van het vervoer. Verder was alles precies nog wat ... een ver van mijn bed show. Wordt vervolgd ...
Zondag 12/02/2012 zijn ons Peiresaucisken, ons Bacchusken (de terugkeer van een verloren zoon), ons Katia, onzen Paul (terug van een deugddoende skivakantie) en nog enkele Alvalieterkes meegelopen naar de Abdij van Affligem, dit voor een toertje van 16km. Al snel was duidelijk dat het een snelle training zou worden. Vrij vlug liepen wij tijden van rond 6min per kilometer. Na het oversteken van de Brusselbaan ter hoogte van de Hogeweg zijn de kilometertijden zelfs in de buurt van de 5min gekomen (tussen 5,30 en 5,15). Ik moet zeggen het liep vlot en met het tempo zelf had ik geen problemen, tot ... Op de Affligemdreef, ter hoogte van het klooster, heb ik plots last gekregen in de rechter kuit. Het had iets van een kramp of iets dergelijks, echt pijn had ik niet. In elk geval kon ik het tempo niet meer aanhouden en diende ik snelheid te minderen. Gelukkig had onzen Wim het ook lastig met het tempo en kon ik hem zo wat gezelschap houden. Ter hoogte van de Zeebergbrug hebben ons Peiresaucisken, ons Katia en onzen Paul zich bij ons gevoegd. Zij vonden ook dat het tempo te hoog lag en dat uitlopen zeker nodig was. Volgens hen zou de koude er voor iets tussen kunnen zitten dat ik last had in mijn rechter kuit.
Na een verfrissende douche thuis had ik last bij het afdalen van de trap. Ik ben toen gestart met het behandelen van de kuit met ijs en met ontstekingsremmende zalf.
Dinsdag 14/02/2012 was de last zo goed als verdwenen. Ik heb dan maar besloten te proberen of het zou lukken mijn trainingsprogramma af te werken. Wanneer ik pijn zou krijgen zou ik de training stoppen. Ons Tientjen en onzen Patrick waren ook van de partij. Ons Tientjen en onzen Patrick stonden erop om mij te vergezellen tijdens de training. In totaal hebben wij 11,5km gelopen in 1u24. Jaja ... ons Tientjen en onzen Patrick zijn de ganse tijd bij mij gebleven en hebben het voor hun toch wel trage tempo gelopen. Chapeau en bedankt hé mannen voor de steun.
Op het einde van de training heeft ons Tientjen wel gevraagd of ons Zoignapken naar de woensdag trainig zou komen en of ik dan met haar zou willen lopen. Op die manier was ik niet alleen en konden de jongens een snellere training lopen. Ons Tientjen kan gerust zijn, de afspraak met ons Zoignapken is al geregeld en bevestigd.
Zo zie je maar ... de Ventousekes zijn er ook voor elkaar zowel in goede, als in minder goede tijden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten