donderdag 26 januari 2012

Trainingsessie by night, de testcase ... de slag om de Ardennen ...

Op 20/01/2012 kiezen de aanwezige lopers - ons Zoignapken, ons Tientjen, ons Krollekopken, onze Gurt en ikzelf - voor een duurlooptraining van 10km, het normale wintertoertje Terjoden/Nieuwerkerken.
Na een eerste mislukte poging om met de actiecamera beelden te maken van onze training, waag ik mij aan een nieuwe poging. Van zodra de Ventousekes er weet van hebben dat Pluchken Teddy zijn actiecamera mee heeft, is het opmerkelijk stil in de groep. Niemand wenst betrapt te worden tijdens het plegen van "achterklap" over diegenen die op dat ogenblik afwezig zijn.
Eens de groep een tijdje aan het lopen is komen de tongen opnieuw los en worden er als vanouds grappen vertelt. De sfeer zit er opnieuw in en dat maakt dat de training voorbij is gegaan voor men het goed en wel heeft beseft.
De beelden die ik heb gemaakt zijn goed, in die zin : wanneer de openbare verlichting goed is, zijn de beelden duidelijk; op de plaatsen waar weinig of geen openbare verlichting is, zijn de beelden van minder goede tot slechte kwaliteit. Er zijn zeer zeker nog enkele verbeterpunten nodig.
Op 21/01/2012 krijg is 's avonds een sms'ken van ons Zoignapken met de vraag om welk uur ik zondag ga trainen en of zij met mij de training kan meelopen. Omdat alleen toch maar alleen is en met z'n tweetjes er wat meer animo is, het is altijd leuk als je een klapje kan maken tijdens de training, heb ik er hoegenaamd geen probleem mee om met ons Zoignapken te gaan trainen.
Op 22/01/2012 om 08u30 stipt ben ik bij ons Zoignapken, zijzelf staat in het deurgat reeds te trappelen om te vertrekken voor een duurloopken van 14km. Via het fietspad lopen wij in de richting van Kerrebroek om daar door te steken naar de Tragel en terug te lopen in de richting van Hofstade. Via Van Den Nest bereiken wij het jaagpad richting Dendermonde, aan de Wiezebrug te Gijzegem verlaten wij het jaagpad om via het centrum naar het fietspad Gijzegem-Aalst terug naar huis te lopen. Vooraleer het fietspad te nemen maken wij nog een plaatselijke ronde in Gijzegem langs de Langehaagstraat, de Waterstraat, de Pachthofstraat en de Damkouterstraat. Vervolgens lopen wij via het fietspad terug huiswaarts. Na exact 15km beëindigen wij onze duurloop, wij hebben er in totaal 1u38 overgedaan.
Op 22/01/2012 ons Peiresaucisken deelgenomen aan de "Tréfle à 4 feuilles (klavertje vier)" te Olne in de Ardennen, tegen Soumagne. Het betreft een marathon die in 4 lussen (12km, 11km, 10km , 9km) gelopen wordt, na elke gelopen lus kan men beslissen ofwel een lus extra te lopen ofwel de wedstrijd te beëindigen.
Wel ... ons Peiresaucisken heeft onze kleuren goed verdedigd ginds in het land van Godfried van Bouillon. Zoals een dappere krijgsheer waardig heeft hij gestreden als een leeuw in het voor hem toch wel onbekende en onherbergzame landschap en toch wel zware weersomstandigheden.
Omstreeks 10u00 krijg ik van ons Peiresaucisken het berichtje dat hij in Olne is aangekomen en dat het er een leuke boel is.
Om 11u48 heb ik het tweede sms-bericht via gsm ontvangen van ons Peiresaucisken "Leuke boel hier. Niet voor watjes. De eerste lus van zo'n 12,5km afgelegd in 1u30. Modder zwemmen.".
Om 13u17 heb ik dan het derde bericht vanuit de Ardennen gekregen : "23km in 2u52. Ik hou het hierbij. Ik zou er graag nog een doen maar ik denk niet dat het verstandig is. Zeker geen dégoût gekregen van het beulenwerk."
Ja ... ik denk dat wij hieruit kunnen besluiten dat ons Peiresaucisken wel degelijk peirebloed door zijn aderen stromen heeft.
Op 24/01/2012 en op 25/01/2012 heb ik om professionele redenen de trainingen alleen moeten afwerken. Op 24/01/2012 heb ik in Hofstade en omgeving een toertje van 11,33km afgewerkt, op 25/01/2012 heb ik in Aalst een toertje van net geen 8km getraind. De laatste training was qua afstand niet voldoende, ik heb toch wel wat hoogte meters kunnen afleggen. Zowel de Parklaan, als de Eikstraat zaten in het toertje. Het was leuk maar ... ik mis op deze momenten de Ventousekes toch wel.
Zoals jullie kunnen lezen wordt er zeker en vast niet stil gezeten, iedereen tracht op zijn manier het trainingsschema in te vullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten