vrijdag 20 januari 2012

De Ventouzen gaan undercover

Beste lezer,

Ge moet dat allemaal niet geloven hoor datgene wat onze Pluch daar heeft verkondigd.
Die camerakes die hij en ons Duvelken zich aangeschaft hebben...die zouden alleen maar tot doel hebben om de trainingen nog beter in kaart te brengen (lees : illustreren)?
Laat me niet lachen.
Voor wat dient ne verborgen camera? Of hebt ge da programma nooit gezien ?
Juist, om u bij uw pietje te hebben en je nadien met de beelden een beetje belachelijk te maken, ja! Laat nu juist een doorsnee trainingske daarvoor het gepaste moment zijn.
Want wat gebeurt er gewoonlijk tijdens de training?
Ge begint op uw gemakske. Ge hebt (of ge zoudt althans moeten hebben) uwen hartslag en uw af te haspelen schema goe in uw hoofd.
Maar na verloop van tijd komt alles los, te beginnen met de endorfines. Ge gaat u gelukkiger voelen. (da kan elke jogger met een beetje ervaring beamen)
Vervolgens komen de tongen los. Er wordt al eens een vuil mop getapt; er wordt al eens op enen zijne kap gezeten (meestal hij/zij die op dat moment forfait geeft).

En voor dagge het weet : hilariteit alom. En dat is juist het gevaarlijke moment! Geen kat die dan nog peinst aan den Duvel of de Pluch. Vooral omdat juist op dat ogenblik die 2 mannekes hun kans schoon hebben gezien om zich met da geniepig toestelleken op hunne kop naar de achterste gelederen van de kliek te laten afzakken. Precies om alles dan te kunnen vastleggen.
Als ge mij nu antwoordt : awel, wa kan daar nu opstaan dat de buitenwereld nie mag weten?
Awel dan moet ik u direct teleurstellen zie : héél veel. Ge zoudt ervan verschieten. En de Georges ook.
Kijk, dienen brave mens slooft zich vanaf deze week uit (en dit tot en met half mei) om die Ventouzen van een vakkundig, rendabel en uitgebalanceerd schema te voorzien.
Hoe denkt ge dat diene mens zich gaat voelen als hij met de escapades van die Ventouzen gaat geconfronteerd worden? Nu zal het niet alleen meer 'van horen zeggen of gelezen op den blog ' zijn. Neen, alles zal ook daadwerkelijk gestaafd worden met beelden! Geen ontkennen meer mogelijk .
Het zal dus te verifieren zijn als die Ventouzen bvb hunne 'rustigen duurloop' aan 10,8/u doen! Van mij gaat hij het niet horen zulle, maar 't gaat allemaal rap rond.
Het gebruik van da klein achterbaks toestelleken is nu nog wel in experimenteel stadium.
Wat er dus ook nog niet geregistreerd werd en wat onze Georges dus ook nog niet weet is da zo'n paar van die Ventouzen zondagmorgen gewoon hun trainingsken afgehaspeld hebben in 't park (de ene 10, de andere 15 km) om er daarna in de namiddag nog een vervolgsken aan te breien in de vorm van een wedstrijd alweer aan 11,5 /u! Ik ga geen namen noemen hé. We weten allemaal dat ons Duracelleken daar haar hand niet voor omdraait. En ons Duvelken? Awel van diene kan ik het ook nog begrijpen. Sedert hij van Duvel overgeschakeld is op Orval(-ium) lijkt alles nog vlotter te gaan.
Alleen voor ons Krollekopken houd ik mijn hart vast. Sedert ik gehoord heb dat hij dreft in zijn drinkbus doet, ben ik er niet meer gerust in. Naar het schijnt had hij schone troskes schuim in zijn mondhoekjes bij de aankomst...
Maar dat heb ik alleen van horen zeggen.

wordt vervolgd...
Zoignapken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten