maandag 24 september 2012

Trainingsweek 7 : de eerste van de drie zwaarste weken ...

Dinsdag, 18/09/2012, zijn ons Duvelken en ons Krollekopken de eerste van onze drie zwaarste trainingsweken gestart met een niet te versmaden intervalletje : 3km inlopen, vervolgens 1600m-1200m-1600m-1200m (tussendoor 600m-400m-600m joggen) en afsluiten met 3km uitlopen. Ikzelf heb wegens verplichtingen op het werk met spijt in het hart forfait moeten geven voor deze intervaltraining.
Woensdag, 19/09/2012, ons Duvelken, ons Krollekopken, ons Liesbet en onzen Gurt zijn van de partij voor een duurlooptraining van 14km. Ikzelf verkies om de intervaltraining alsnog af te werken. In het eerste deel van de intervaltraining werk ik de rondjes (400m) af in een tempo gelegen net boven de 2min. In het tweede gedeelte ligt mijn tempo per rondje beneden iets beneden de 2min. Op het ogenblik dat ik aan mijn laatste 3km uitlopen begin kom ik aan de spiegelvijver de collega's tegen die hun laatste toertje pas begonnen zijn. Ik loop even met hen mee maar laat hen gaan omdat hun tempo te hoog ligt. Moe maar voldaan kom ik aan de chalet aan, ik ben blij dat ik uiteindelijk toch voor de intervaltraining heb gekozen.
Vrijdag, 21/09/2012, staat er 15km op het menu of met andere woorden : 1 grote toer (stadspark + sportvelden + osbroek) en 1 gewone toer (stadspark + sportvelden). Ons Duracelleken, ons Duvelken, ons Liesbet, ons Gurtjen, ons Katia en onzen Patrick zijn van de partij. Ons Duracelleken en ons Duvelken geven het tempo aan dit wil zeggen met kilometertijden gelegen tussen 6min en 6min15. Ons Liesbet die steeds klaagt over het snelle tempo volgt gedwee terwijl ze ondertussen er lustig op los kletst met ons Katia. Na 1u32 beĆ«indigen wij tevreden onze training.
Zondag, 23/09/2012, ons Duvelken komt mij om 08u20 afhalen. Samen rijden wij naar de chalet voor een training van 25km (2 grote toeren + 1 gewone toer). Ons Duracelleken, ons Liesbet en ons Krollekopken geven forfait, zij zullen de training in de namiddag afwerken. Om 08u45 vatten wij de lange duurloop aan. Ondanks de stijve spieren in de aanvangskilometer hebben wij vrij snel het goede tempo te pakken. De kilometertijden variĆ«ren gedurende de duurloop tussen 6min en 6min30, geen enkele maal duiken wij onder 6min. Vermoeid komen wij na 2u41 terug aan de chalet aan, wij voelen onze dijspieren goed. Wij zijn blij dat wij de training in de ochtend afgewerkt hebben want het weer is duidelijk aan het veranderen, het is frisser geworden en er staat ondertussen meer wind. Wij beklagen de anderen die besloten hebben om hun duurloop in de namiddag af te werken, de weersomstandigheden zullen voor hen beslist veel guurder zijn dan dat ze voor ons zijn geweest.
's Middags verneem ik van ons Duracelleken dat zij samen met ons Liesbet 20km heeft gelopen, na 2u hebben zij er de brui aan gegeven. Ons Krollekopken heeft de training aan zich voorbij laten gaan en heeft forfait gegeven.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten