maandag 17 september 2012

Trainingsweek 6 : maken wij wel voldoende kilometers ...

Dinsdag 11/09/2012 staat zoals elke week een intervaltraining (3km inlopen / 1200m-1000m-800m + tussenin 400m joggen / 3km uitlopen) op het programma.
Die dag heb ik tot 16u00 een opleiding te Turnhout. Tijdens de middagpauze breng ik alvast ons Duvelken en ons Krollekopken op de hoogte en vraag hen om de training eventueel te verlaten tot 18u30. De Antwerpse ring en de Kennedytunnel beslissen er echter anders over, omstreeks 19u00 kom ik aan de chalet aan. Op de atletiekpiste zie ik ons Duvelken en ons Krollekopken druk bezig met het afwerken van hun intervaltraining.
Ik start met de 3km inlopen, wanneer mijn toertje er bijna opzit sluiten ons Duvelken en ons Krollekopken zich bij mij aan. Ik verneem van hen dat zij het programma van de voorgaande week hebben gelopen omdat zij het programma onvoldoende hadden gememoriseerd.
Ik start op de atletiekpiste met de intervaltraining. Zoals de voorbije weken is het behoorlijk warm en is de zon van de partij. Het zweet krijg je er gratis bij. Voor ik het goed besef zit de intervaltraining op de atletiekpiste erop.
Alvorens met de 3km uitlopen te starten kan ik nog even afspreken met ons Duvelken en ons Krollekopken voor de volgende trainingen. De training van woensdag zal ik niet samen met hen kunnen doen wegens het verzekeren van de permanentiedienst. De training van vrijdag zal vervroegd moeten worden omdat ik 's avonds op dienst moet voor een actie.
Woensdag 12/09/2012 werk ik mijn training af onder de middag tussen 2 diensten door. In Hofstade loop ik een toertje van 12km in 1u23.
Via ons Zoignapken verneem ik dat ons Duvelken een beetje in paniek aan het geraken is wegens het kleine volume aan kilometers dat wij dienen te lopen. Hij vreest ervoor dat wij met nog zo'n zestal weken voor de boeg, wij tijdens de week onvoldoende kilometers maken. Hij stelt voor om op vrijdag 20km te lopen en op zondag 25km, zodat het verschil achteraf niet te groot is. De andere marathon Ventousekes hebben zich hierbij ook aangesloten, ikzelf heb er ook geen bezwaar tegen.
Vrijdag 14/09/2012 ben ik tegen 17u15 aan de chalet. Ons Duvelken en ons Krollekopken zijn opnieuw van de partij en hebben reeds de dreef op en af gelopen. Samen vatten wij de training van 20km aan, het is de bedoeling dat wij twee maal de grote toer (park + Osbroek) afwerken. Tijdens de training krijgen wij het gezelschap van onzen Patrick. Het was alweer een tijdje geleden dat wij hem nog eens hebben mogen begroeten. In elk geval het lopen heeft hij tijdens zijn afwezigheid duidelijk nog niet verleerd. Met ons vieren werken wij vlot de training af, er wordt afgesproken om de zondagtraining om 08u30 aan te vatten. Onzen Patrick laat weten dat hij ook van de partij zal zijn. Na 02u09 zit onze duurloop erop, iedereen kon zijn beenspieren goed voelen. Ja, het is opnieuw een tijdje geleden dat we nog eens zo'n afstand hebben gelopen. Ondanks deze kleine "feelings" is iedereen blij met de geleverde prestatie.
Zondag 16/09/2012 ben ik tijdig aan de chalet. Ons Duvelken, ons Krollekopken en ons Peiresaucisken zijn ook al aanwezig. Tijdens het klaarmaken voor het vertrek komen ook ons Duracelleken en onzen Patrick aan de chalet aan. Iedereen heeft er duidelijk zin in. De mannen van de marathon starten even voor ons voor hun duurloop van 30km, wij gaan er een duurloop van zo'n 25km van maken (2 x de grote toer + 1 x het park met de sportvelden).
Dankzij ons Peiresaucisken hebben wij vrij snel het juiste tempo te pakken. De eerste kilometers zijn dan ook voor we het goed en wel beseffen achter de rug. Ons Duracelleken zet zich naast ons Peiresaucisken en blijft daar voor de rest van de training zitten. Samen met ons Duvelken hou ik de kilometertijden in het oog. Opnieuw stellen wij vast dat onze hartslagmeters nog niet optimaal overeenkomen, verschillende keren zit er toch een verschil van enkele seconden op tussen beide kilometertijden.
Vanaf kilometer 17 krijgt ons Peiresaucisken het moeilijk, tijdens de laatste 5km moet hij definitief de rol lossen. Aan de spiegelvijver krijgt een visser bij het inhalen van zijn vangst, de volle aandacht van ons Peiresaucisken. Hij verplicht ons zelfs om zo geluidsloos mogelijk voorbij te lopen. Aan de ingang van het stadspark nemen wij afscheid van onzen Patrick die vanaf hier terug huiswaarts loopt. Met ons drieën maken wij onze 25km vol, allez 't is te zeggen ... Ik ben nog even moeten halthouden voor een "Dieter De Leuseken". Maar na 2u33 zat onze duurloop erop.
Samen hebben wij tijdens een terrasje nog even kunnen genieten van het zonnetje. Neen, wij hebben geen alcoholische dranken gedronken. Alleen ons Peiresaucisken heeft een Orvalium gedronken; de marathon Ventousekes hebben genoten van een vers soepken, een koffie en een aquarius. Serieus, ... zeg gerust maar dat wij het menen.  
  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten