maandag 22 oktober 2012

Trainingsweek 11 - Tweede recuperatieweek ... de laatste voorbereidingen ...

Op dinsdag 16/10/2012 is een laatste lichte intervaltraining voorzien. Omdat het al een tijdje geleden is dat ik naar mijn meter in Smetlede ben gelopen, besluit ik om mijn oude gewoonte te hernemen en naar Smetlede te lopen. Ik loop de 9,75km in een goede 57min. Mijn meter is blij om mij nog eens te zien. Wanneer ik naar huis ga wenst zij de andere marathonventousekes en mijzelf het allerbeste voor de marathon van Amsterdam aanstaande zondag.
Op woensdag 17/10/2012 is alleen ons Krollekopken, ons Liesbeth, onzen André en onzen Gurt van de partij. Ons Duvelken heeft afgemeld wegens nog steeds hinder in de dijspier. Hij wenst uit voorzorg thuis te blijven om de dijspier te laten rusten.
Ons Krollekopken en ikzelf gaan één grote toer lopen, de anderen beslissen om twee toeren te lopen. Na 5,61km en 37min zetten wij een punt achter onze voorbereiding voor de marathon van Amsterdam van zondag 21/10/2012.
Op vrijdag 19/10/2012 spreken de marathonventousekes samen met hun wederhelften af in het Apostelken voor een laatste bijeenkomst voor ons vertrek. Tijdens het nuttigen van een lekkere spaghetti maken wij de laatste afspraken.
Zaterdag 20/10/2012 om 13u40 vertrek ik thuis om eerst ons Duvelken, vervolgens ons Duracelleken en dan ons Krollekopken bij hen thuis af te halen. Na een lange, doch vlotte reis van iets meer dan 200km komen wij omstreeks 16u45 in Amsterdam aan.
Eerst gaan wij in de Zuiderhallen onze nummers ophalen. De Hollanders bezorgen ons een eerste schok wanneer blijkt dat er iets mis zou zijn met onze inschrijvingen. Wij moeten met z'n allen naar de helpdesk. Bij de inschrijving hebben wij een arrangement gevraagd waarbij ook het hotel was inbegrepen. Blijkbaar is dit een apparte firma en moet er iets fout zijn gelopen tussen de organisatie en deze firma. Aan de helpdesk vernemen wij uiteindelijk dat het allemaal in orde is en krijgen wij onze nummers. Vervolgens brengen wij ook nog een bezoekje aan het Expo. De marathonventousekes zijn even onder de indruk van het Olympisch Stadion ... de plaats van gebeuren morgenvroeg.
Nadien gaan wij naar ons hotelletje, omstreeks 19u00 checken wij in. Ons Duvelken en ons Duracelleken delen kamer 306, ons Krollekopken en ikzelf delen kamer 406. Nadat wij geïnstalleerd zijn gaan wij nog snel op zoek naar een goed restaurantje in de buurt voor een lekkere pastamaaltijd. Omdat de Italiaan volzet is moeten wij noodgedwongen een ander restaurant kiezen. Wij hebben dan maar voor een menu met rijst gekozen, in elk geval het heeft gesmaakt. Iets over 22u00 waren wij terug op de kamer en konden wij onder de wol kruipen. Morgen is het trouwens vroeg uit de veren voor de grote dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten