zaterdag 10 maart 2012

Week 11 ... hervatten van de trainingen ... schrik om te hervallen ... bijna halverwege de geplande trainingsweken

Dinsdag 06/03 met een klein hartje naar de chalet gereden. Op het programma stond een rustige duurloop van 12km. Wegens het drukke verkeer op de ring iets te laat aangekomen. Toen ik gereed was om te vertrekken bleek dat ons Tientjen en onzen Patrick al vertrokken waren volgens onzen Wim en onzen Johan. Onzen Wim en onzen Johan dienden - in aanloop naar de halve marathon van Sluis - ook een rustige duurloop van 12km te doen. Ik kon met hen meelopen.
Omdat wegens de werkzaamheden ter hoogte van het skatepark het looppad moeilijk te belopen is, hebben wij beslist om zolang de zichtbaarheid het zou toelaten in het stadspark te blijven lopen. Volgens de berekeningen van onzen Johan zou dat neerkomen op 4 toeren in het stadspark en vervolgens afwerken via de wintertoer. Zo gezegd, zo gedaan. De 12,07km hebben wij afgewerkt in 1u18. Het gevoel na de training was goed : geen pijn, geen hinder. So far, so good.
Woensdag 07/03. Wegens permanentie op het werk geen avondtraining met de Ventousekes maar een rustige duurlooptraining van 10km. In de lichte motregen ben ik dan rond 20u00 vertrokken richting Smetlede. Via Lede en Impe ben ik naar mijn meter gelopen, na 55min had ik de woning van mijn meter bereikt (9,58km). Het parcour naar mijn meter is vrij glooiend, is mij pas echt opgevallen tijdens het lopen. Het glaasje rode wijn achteraf heeft deugd gedaan.
Vrijdag 09/03. Afspraak aan de chalet. Ons Zoignapken had er net haar training opzitten. Zij was vroeger gestart omdat zij 's avonds nog een afspraak had. Na haar stretching hebben wij nog even de tijd gehad om bij te praten.
Ons Duvelken is als tweede Ventouseke op de afspraak aangekomen. Vervolgens zijn ons Liesbeth, onzen Johan, ons Tientjen, onzen Patrick en onzen Gurt aangekomen. Ons Liesbeth meldt dat zij niet fit is wegens problemen met de maag; ons Tientjen meldt dat hij nog steeds naweeën heeft van zijn griep en onzen Gurt sukkelt ook nog steeds met zijn gezondheid. Alle drie zeggen blij te zijn omdat er niet buiten wordt gelopen, zodoende kunnen zij stoppen wanneer mocht blijken dat het niet lukt. Op het programma staat een rustige duurloop van 14km of 5 toertjes stadspark + 1 wintertoertje.
Onzen Johan en ikzelf geven in de beginfase het tempo aan, ons Duvelken houdt nauwlettend de kilometertijden in het oog. Wanneer wij het eerste gedeelte van de spiegelvijver hebben gedaan, voegt ons Katia zich bij ons aan. Zij was iets later vertrokken en had daardoor onze start gemist. Met een tempo rond de 6min15 werken wij de 1ste 3 toertjes in het stadspark af.
Op het einde van de derde toer melden ons Duvelken, ons Liesbeth en onzen Gurt dat zij het voor bekeken houden. Ons Tientjen wil van geen ophouden weten en gaat nog even door met ons. Ondertussen hebben onzen Patrick en ons Katia het commando overgenomen, met een hoger tempo als gevolg. Na het vierde toertje meldt ons Tientjen dat hij gaat uitlopen. In het vijfde toertje gaat het tempo nog een stukje de hoogte in. Het wintertoertje loop ik samen met onzen Johan uit, onzen Patrick en ons Katia zijn hun tempo blijven lopen en hebben er de sportvelden nog bijgenomen. Wij eindigen de training van 14,06km met een gemiddelde snelheid van 9,9 km/uur.
Onzen Johan is blij met zijn training en hij voelt zich klaar voor Sluis. Ik moet opnieuw forfait geven, ik kan niet naar Sluis wegens opnieuw een ordedienst aan het Heilig Hart.
Wat nu niet mogelijk is ... kan later nog altijd een doel worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten